Sunday 16 May 2010

Vandaag heb ik de laatste steekjes gegeven aan de 3 kleine werkjes (oefeningen eigenlijk) die binnen moeten voor de tentoonstelling in Nazareth volgend weekend.

"De textielmap" was een spel met papier, stof, houtlijm, verf, kant, goudblad, vilt, angelina fiber enz. Deze map zal ik gebruiken om mijn "moderne" werkjes in te bewaren.
Groetjes,
Jenny

binnenkant - inside


achterkant - back

voorkant - front

"The Children of Lir" - onze opdracht was een thema te kiezen en dit door gebruik van foto's - teezakjes, verf - gel - een compositie te maken en deze te bevestigen op een stukje vilt. Ik heb gekozen voor een Keltisch thema en heb de tekeningen gebruikt uit het boek Celtic Quilt Designs II by Philomena Durcan, alsook the samenvatting van het verhaal van "The Children of Lir".



"Winter in mijn tuin" is gemaakt van een foto die ik genomen heb in de winter van de ene boom in mijnen hof - de achtergrond is gemaakt van stof - organza en nog een iets (sorry ik ben de naam vergeten op het ogenblik). Het was ook mijn allereerste keer om met de machine te quilten - zoals gezegd allemaal oefeningen.


detail



Today I managed to add the last details to the 3 small works I had to finish in time for the exhibition next weekend.
The first - "a textile folder" was a game of paper, fabric - paint - gel medium - angelina fibers - beads etc. I will be using it to hold my other "arty" little works.

Our second exercise was to choose a theme, and make a composition made up of photo(s)tea bags - cloth - paint - medium gel etc. I chose the theme of "The Children of Lir" an old Celtic legend from the book "Celtic Quilt Designs II" by Philomena Durcan

The third photo is called "Winter in my garden" made up of a photo of the one and only tree in my garden one winter morning, and the background is made up of fabric, organza and something else of which I forgot the name (told you I was new at all this) - It was my very first attempt at machine quilting (meandering).
till next time,
Jenny

1 comment:

  1. I enjoyed seeing your imaginative creations. Thanks for stopping by my blog. I just signed up to follow your blog, too.

    ReplyDelete