Wednesday 12 May 2010

Het is alweer een heel lange tijd geleden dat ik nog geblogd heb. Ik heb ondertussen wel gewerkt aan quiltjes en andere zaken. De tentoonstelling in Nazareth komt nader nl het Pinksteren weekend - 22-23-24 mei - iedereen is welkom elke namiddag.
Dit jaar hebben we ons volledig toegespits op de meer moderne vorm van de kunst - met name meer "quilt-art" ipv het traditionele quilten. Voor mij was dit wel totaal buiten mijn komfortzone. Ik heb het uitermate genoten maar heb toch besloten dat het traditionele quiltwerk meer mijn genre is.

Mijn laatste "landschapsquiltje" is reeds geruime tijd af - niet helemaal quilt-art maar toch wat gedurfder dan mijn gewoonte is :-)). De stof die ik gebruikt heb deed me denken aan zonnebloemen en dus heb ik mijn quiltje daarop gebaseerd. Het bovenste gedeelte - zonnebloemvelden met zaden - het midden - zonnebloemen in bloei en het laatste een foto van een droge zonnebloem, versierd met pareltjes en net - (dat was mijn idee om het wat meer "arty" te laten lijken. Hierbij enkele foto's. Verder heb ik nog een textielmap gemaakt en een A-4tje dat ik persoonlijk heel graag zie - en dan nog een werkje. Later zet ik hiervan ook nog wat foto's op mijn blog.

Verder ben ik nog aan mijn sterrenquilt (de rood-blauw-witte) aan het quilten - met de hand en heb ik ook verder gewerkt aan mijn Y2K quilt. Bezig ben ik geweest maar gewoon niet veel zin om aan de computer nog te zitten - kan gebeuren.
Hopelijk zal ik nu terug weer wat meer tijd aan mijn blog werken want ik heb wel mijn bezoekjes aan andere blogs gemist.
groetjes
Jenny






It's been quite a while since I last spent some time blogging. Not that I have been lazy, just too tired to sit at the computer after a long day of working in the house, garden and quilting.

Pentecost weekend we have our local quilt show - all the groups in Nazareth are participating. Our group this year has concentrated on the more modern form of quilting. More "quilt-art" type of stuff and although I have thoroughly enjoyed doing it, it has only confirmed that my true love lies with the traditional quilting style.
I have finished my latest little landscape quilt (use your imagination with this one :-)) - see photo's. The fabric reminded me of sunflowers so my quilt is made up of three parts - the fields with the seeds, the sunflowers in bloom and the last one a photo of a dried-up sunflower, decorated with beats (my attempt at a more contemporary style LOL.)
Then on to the more arty stuff - I made a textilefolder - a little A-4 quilt using a photo of the tree in my garden and a little other arty thing. Photo's will follow.

In the meantime I have continued working on my Y2K quilt and started quilting my star quilt.
Hopefully I will get back into the habbit of spending more time on my blog, especially since I enjoy visiting other peoples blogs.
Hugs
Jenny

No comments:

Post a Comment