Monday 30 March 2009

No quilting to show today. Last Thursday my favourite man came to stay (my grandson Ben - age 20 months) and he stayed until Sunday afternoon. We had great fun together but no time for anything else off course :-)).

I do want to share with you the website of a dear friend of mine though - Günsu Güngör from Turkey. I met her through a yahoo quilting group swap a good many years ago. The Doves of Peace - see her Press link for a view of her quilt. Since then I have met her in person and she is the sweetest person you can meet. Günsu has had a stand and quilts at the Birmingham Festival of Quilts in the UK a couple of times as well as having been invited to the Paducah quilt show in the States. She set up a studio in Ankara, Turkey and teaches the local women the art of patchwork and I can assure you some of these quilts are too beautiful. Unfortunately you cannot see those on her website but I have her first catalogue and was thus able to ooh and aah over them. So if you get a chance, pay her website a visit and enjoy.
till next time,
Jenny

De man in mijn leven - mijn kleinzoontje van 20 maanden heeft bij mij gelogeerd van donderdag tot en met zondag dus is er geen tijd overgebleven voor quiltwerk.

Graag wil ik jullie toch laten genieten van de website van een dierbare vriendin van mij. Zo'n tiental jaren geleden heb ik via een swap - Doves of Peace - op een Yahoo quiltlijst Günsu Güngör leren kennen. Sindsdien heb ik haar ook reeds persoonlijk ontmoet en zijn we bevriend geraakt. Het is een schat van een dame. Zij heeft reeds enkele malen een stand gehad in Birmingham Engeland en misschien hebben enkele lezers haar ook daar ontmoet. Zij was ook uitgenodigd op de quiltshow in Paducah, Amerika - meer info op haar site onder de link "Press". In Ankara heeft zij een quilt studio opgezet en daar heeft zij de lokale dames patchwork en quilten aangeleerd. Ik heb het geluk een kataloog van hun eerste quiltshow in bezit te hebben en sommige van deze quilts zijn echte meesterstukken. Indien jullie een beetje tijd hebben breng dan gerust een bezoekje aan haar site en geniet het.
Groetjes
Jenny

No comments:

Post a Comment