Monday 11 January 2010

Het blijft maar winteren, gezellig "binnenweer". Op het ogenblik ben ik bezig met het plannen van mijn volgende landschapsquilt. Het wil maar niet lukken. Ik werk nu reeds aan mijn derde idee! Verleden jaar heb ik enkele "proefblokken" gemaakt met gebogen lijnen en van hieruit is dan het idee gegroeid om deze blokken te gebruiken in een landschapsquilt. Aangezien we dit jaar met ons groepje lessen krijgen in het gebruik van "moderne" technieken en allerlei zaken wil ik deze nieuwe kennis graag incorporeren in mijn volgende quilt. Ik zal wel zien welke weg ik ga volgen. Normaal werk ik aan een idee en dan groeit de quilt naar buiten toe en zie ik maar wat er uit verder komt.
Dit zijn twee van de blokken en het begin van het idee.

Father winter has decided to stay for a while in Belgium - we certainly are not used to that over here. Just the right kind of weather to stay indoors, nice and warm and plan my next landscape quilt. I am having trouble though. Last year I made some trial blocks incorporating curved lines. Looking at these I got the idea of using these blocks in my next landscape quilt. I am now working on my third design!!! These are just rough sketches. This quilting year our little group is working on learning the more "modern" techniques and usages of other materials. I would like to use this new knowledge in this quilt. I"ll have to wait and see how it develops as I seldom have a pattern worked out from beginning to end. I usually start with an idea and then take it from there - block by block. Above is a photo of two of the blocks that started the idee.

2 comments:

  1. Het weer is hier dito. Ben erg benieuwd naar wat je gaat maken en zal je blog blijven volgen voor het resultaat.

    ReplyDelete
  2. Het is voor mij ook nog een verrassing LOL, ik zal je zeker op de hoogte houden
    Jenny

    ReplyDelete